Notícies del lloc

L'A8-6500, la PS4 i l'Xbox One

 
Imatge PROFE - Xavier Puerto
L'A8-6500, la PS4 i l'Xbox One
per PROFE - Xavier Puerto - Sunday, 15 December 2013, 14:22
 

L'A8-6500 és una APU (Accelerated Processing Unit) d'AMD.

Aparentment no té res d'especial, arquitectura Piledriver, quatre nuclis, 4,1 GHz en turbo mode, 65 W de TPD i una gràfica HD8570 integrada. El preu és interessant, 57 € a pccomponentes, i la relació rendiment/preu força bona. Però probablement la resposta habitual davant  de la possibilitat de comprar-ne un seria de l'estil "aquesta CPU és un KK i m'estimo més comprar-me un i7 de 275 € per muntar el meu proper ordinador".

Clar que les coses canvien quant t'assabentes que la CPU que porta la nova Playstation i la que porta la nova Xbox no és més que el resultat d'ajuntar en un únic xip dues APU's d'AMD similars al A8-6500 però en versió baix consum.

Les CPU's de la PS i la de la Xbox tenen arquitectura Jaguar, la variant de baix consum de la arquitectura Piledriver. S'ha de reconèixer que la gràfica (*) no és la mateixa del A8-6500 (té un rendiment similar a una Radeon HD7870) però la resta del xip és bàsicament igual.

La CPU de la PS treballa a 1,6 GHz i té 8 GB de GDDR5. La CPU de l'XBox treballa a 1,75 GHz i té 8 GB de DDR3.

AMD's Jaguar Architecture

(*) O gràfiques, no acabo de tenir clar si cada nucli Jaguar porta una gràfica (dos en total) o els dos nuclis Jaguar comparteixen una gràfica.

Imatge 2ASIX - FACUNDO LO CASCIO TORRES
Hi ha diferencia entre la RAM de les dudes consolas?
per 2ASIX - FACUNDO LO CASCIO TORRES - Wednesday, 18 December 2013, 21:10
 

Quina diferencia hi ha entre GDDR5 i DDR3, também em referixo a si una es més potent que l'altre, i en cas que sigui molt similar, per a que li canvien el nom?