Notícies del lloc

Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?

 
Imatge PROFE - Josep Masanas Camps
Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?
per PROFE - Josep Masanas Camps - Monday, 24 February 2014, 21:12
 

Sembla que Ubuntu també intentarà la convergència de sistemes operatius tal i com ho va fer Microsoft amb el seu Windows 8.

 

Article sencer  (proveu de llegir-lo sense el Google Traductor).

 

Quan? Diuen que a finals d'any (??)

Com? A través de l'HTML5 (???), i amb programes 100% compatibles amb típica distro d'escriptori

Per què? Perquè sembla que la seva implantació en el món de les distribucions el posiciona com un possible rival de l'eterna dualitat IOS (Iphone's) vs Android.

 

són moltes incògnites, i falta molt de temps per veure anuncis oficials... però... qui sap?

 

De fet no és el primer intent de posar-se en l'eterna lluita, ja ho va fer el malaurat WebOs, que va nèixer amb Palm, va crèixer (i decrèixer amb HP) i sembla que ara prova sort amb les TV's d'LG.

 

 

 

Imatge 2DAM - JAUME SOLER MIR
Re: Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?
per 2DAM - JAUME SOLER MIR - Wednesday, 5 March 2014, 15:39
 

Jo no sóc gaire amic de Ubuntu els que em coneixeu. En comptes de fer pressió per a que fabricants alliberin els "drivers" d'alguns components hard (com per exemple ATI, Nvidia, Intel Pro Wireless...), han inclòs software privatiu a la distribució.

Tambè hem de ser conscient que varen ficar spyware en un paquet fa un temps...

Així doncs que si treuen un telèfon amb Ubuntu i la situació és la mateixa a mi no em mereix cap confiança.

Fa molt temps que els "hackers" estan deserrollant i investigants amb diferens sistemes operatius i terminals. Un exemple pot ser CyanogenMod, on han recompilat kernel de d'Adroid i extreien el software privatiu o que no compleix la GPLv2.

Fa uns mesos vaig llegir una notícia que CyanogemMod han rebut una injecció important de diners, però jo encara no veig que s'hagin posat les piles a nivell desenvolupament.

Per altre banda recordar que Android no allibera les fonts fins al cap d'un temps. O sigui que ara mateix la versió KitKat no es pot accedir al codi fonts (corregiu-me si m'equivoco! @marcnicolau)

O projectes més interessant com GeekPhone (no és hard lliure) però té una comunitat de desenvolupador gran. I ara s'estan posant amb FirefoxOS.

Jo estic en espera d'un terminal amb hardware lliure, però penso que ja puc esperar assentat... Tot i que ja hi ha algun laptop en aquesta idea com OLPC.

Disculpeu-me els Ubuntaires... (perdoneu però algú ho havia de dir...) ;)

Imatge PROFE - Marc Nicolau Reixach
Re: Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?
per PROFE - Marc Nicolau Reixach - Wednesday, 5 March 2014, 18:18
 

Com a al·ludit, Jaume. Android Kit Kat va alliberar el codi abans de ser presentat i tot. Pots veure-ho al repositori:

 

https://android.googlesource.com/platform/art/+/kitkat-release

 

 

Imatge 2DAM - JAUME SOLER MIR
Re: Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?
per 2DAM - JAUME SOLER MIR - Wednesday, 5 March 2014, 18:59
 

Parlant ara sobre el tema amb en Jep m'he adonat d'un error, no es GPLv2 sino AGPL.

Imatge 2DAM - JAUME SOLER MIR
Re: Un telèfon amb Ubuntu a finals del 2014?
per 2DAM - JAUME SOLER MIR - Thursday, 6 March 2014, 00:42
 

Merci Marc! Suposu que el "problema" recau en el desenvolupament de la capa de "drivers" que està al teulat dels fabricants.

Posant un cas real, un mòbil HTC. Si no recordo malament va costar molt que el fabricant alliberés la seva "adaptació" d'Android i sempre falten desenvolupadors per a fer-ho. Seria possible per exemple instal·lar un Android KitKat en un HTC Desire? O estem en el paradigma que falta màquina?

Merci per la resposta!

Atentament, The FreeSoft TrollBoss ;)